הראשון לקנבינואידים- הכירו את CBG:

CBG, או קנביגרול (Cannabigerol), הוא קנבינואיד מוצא, כלומר צורתם המקורית של קנבינואידים רבים בקנאביס והוא מצוי בצמח בריכוזים נמוכים מאוד (פחות מאחוז). מאחר שריכוזו בצמח נמוכים אך הוא ההתחלה של קנבינואידים רבים, בהם גם THC ו-CBD, הוא מסקרן מאוד את עולם המדע. להלן מה שחשוב לדעת על CBG כדי שתוכלו להכיר אותו טוב יותר: 

הראשון לקנבינואידים- הכירו את CBG:

קנבינואיד המקורי:

קנבינואידים רבים בקנאביס, בהם גם THC ו-CBD, החלו את דרכם כ-CBG. זו הסיבה ששיעורו בצמח נמוך, כי לאחר תהליכי חשיפה לאור וחום, קנבינואידים רבים משנים את צורתם בתהליך המכונה דקרבוקסילציה ומפסיקים להיות CBG. מסיבה זו, יש המכנים את הקנבינואיד הזה בשם "האמא של קנבינואידים". CBG נוצר בקנאביס בשלבי הצמיחה הראשונים של הצמח, בשלבי הפריחה משתחררים חומרים שהופכים את CBG לקנבינואידים אחרים. בדומה ל קנבינואיד התרפויטי בקנאביס, CBD, גם CBG אינו משנה תודעה וניחן בסגולות רפואיות. 

מהן סגולותיו הרפואיות של CBG? 

ממש כמו CBD, גם CBG, אינו משנה תודעה, אינו ממכר , בטוח לשימוש ובעל פוטנציאל רפואי לטיפול במחלות ובעיות רפואיות שונות. חקר CBG עוד בראשיתו, אולם חוקרים כבר הצליחו להביא ראיות מדעיות אודות סגולותיו הרפואיות של CBG. להלן כמה דוגמאות:

  1. מחלות נוירולוגיות: במחקר שפורסם ב-2016, בכתב העת המדעי, Scientific Reports, נבחנה השפעת קנביגרול על תאי מערכת העצבים של עכברים שסבלו מהנטינגטון (מחלה נוירולוגית המאופיינת בתנועות לא רצוניות), נמצא כי טיפול בהם באמצעות CBG, האט את הידרדרות וניוון תאי העצבים והפחית את תסמיני המחלה. 
  2. כאבים ודלקות: מחקר של "אוניברסיטת מזרח פיימונטה", איטליה,  שפורסם ב-1992, החוקרים ניסו לבחון האם קנביגרול, כמו קנבינואידים אחרים בקנאביס, הוא נוגד דלקות ונוגד חימצון טבעי. החוקרים מצאו שאכן גם לקנביגרול תכונות נוגדות חמצון ודלקות והוא מסייע בסילוק רדיקליים חופשיים מרקמת המוח. 
  3. חרדה ודיכאון: במחקרים מספר, נמצא כי בדומה ל-CBD, גם לקנביגרול יש תכונות נוגדות חרדה ודיכאון. במחקר שהתפרסם ב-2015 בכתב העת המדעי , "תקשורת בטבע", נמצא כי CBG מגביר את ייצור "מולקולת האושר", אננדמיד, וכן שהוא מעכב ספיגת סרוטונין , באופן המסייע להפחתת חרדה ודיכאון ויסות הגוף והנפש.

מה ההבדל בין CBG ל-CBD?

שניהם קנבינואידים, או ליתר דיוק פיטו קנבינואידים (קנבינואידים מן הטבע),  שניהם אינם ממכרים ואינם משני תודעה והם הניחנים בסגולות רפואיות. עבור רוב הצרכנים נראה שאין הבדל גדול בין CBG ל-CBD. למרות שהמחקר על CBG עוד בראשיתו וסביר כי מאפיינים ייחודים נוספים של קנבינואיד יתגלו בהמשך, ניתן לסמן 3 הבדלים עיקריים בין CBG ל-CBD: 

  1. מינון : מאחר ש- CBG הוא מקורם של הקנבינואידים, המשתנים לאורך תהליכי הפריחה. אחרי שלב הפריחה נשאר מעט מאוד ממנו בצמח- כאמור פחות מאחוז אחד. סיבידי, לעומת זאת הוא קנבינואיד השני בשכיחותו בקנאביס- עם נוכחות של 30 אחוז בצמח. במרבית הזנים של קנאביס רפואי, ימצא מינון נמוך מאוד של CBG, ומינון גבוה יותר של CBD. עם זאת, סביר להניח שבעתיד יהיו  זנים המכילים אחוזים גבוהים יותר של  CBG .  
  2. מקור: בעוד CBG נחשב קנבינואיד המקורי בצמח, הראשון לקנבינואידים ממנו התפתחו רובם הגדול, הרי ש-CBD הוא גלגול של CBG. לכן, חוקרים מעריכים שקיימות בו סגולות נדירות שעולם המדע טרם עמד עליהם. 
  3. מוצרים: כבר היום תעשיית הקנאביס העולמית מספקת מוצרים מבוססי CBG, אולם מרבית המחקרים שנעשו ב-CBG היו על עכברי מעבדה ולכן בעוד שוק הקנאביס עשיר במוצרי מבוססי קנאבידיול, במקרה של CBG נדרשים עוד מחקרים ועוד פיתוחים רפואיים כדי לספק מגוון מוצרים עשיר כמו של CBD.